Dagje Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ton Opstal - WaarBenJij.nu Dagje Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ton Opstal - WaarBenJij.nu

Dagje Townsville

Door: tonvanopstal

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 Augustus 2011 | Australië, Townsville

Vandaag stond een dagje Townsville op het programma. Eerst naar het Reef HQ aquarium, waar ons de wereld van het Great Barrier Reef werd beloofd. Aangezien Maria niet snorkelt was dit voor haar de kans om de onderwaterwereld te zien.
Erg mooi, maar ook erg klein. We stonden in twee uur weer buiten. Daarna een wandeling gemaakt langs The Strand, een boulevard langs het strand.
Het was overal erg rustig. Luuk besloot om in het waterpark zich uit te leven. Het weer was prima, dus hij was snel weer opgedroogd. Na de wandeling gingen we op zoek naar een restaurant.
Uiteindelijk kwamen we uit bij The Townsville Brewery, waar we gegeten hebben. De taster met de bieren van de brouwerij zag er ook aantrekkelijk uit. Lekker gegeten en gedronken. De cajun-friet met chili-saus was toch wel de favoriet.

Na het eten gingen we naar de winkelstraat (het centrum), maar daar waren alle winkels dicht. Op zaterdag al om 13:00 uur gesloten. Al met al was Townsville een slaap-stadje; niet echt veel te doen. Terug naar de camping, waar we op het strand gezeten hebben voor onze camper. Genieten.
Luuk ging nog naar het zwembad; daarna gingen Rik en Luuk nog 'Australian Footballen' op het veldje voor de caravans. Daarna werd het al snel weer wat kouder en donker.
Weer een dag dichter bij het einde van de vakantie.